Jag älskar dig så mycket att jag hatar mig

Var i Karlstad igår. Mitt tåg gick 10.07 ifrån Göteborgs Centralstation.
Var nervös, precis som förra gången. Om än lite mindre.
Satte mig tillrätta på ett säte som inte var mitt. Inte min plats alltså.
För jag hade ingen...

Städerna gled förbi, tåg 672 stannade, och körde vidare igen upp mot
Värmlands djupa skogar. Ehe.



 
(bilden där det står kil ser inte precis ut så. jag har redigerat den.
himlen var nämligen inte lila. bara så att ni vet.
)

Jag steg av när konduktören (eller vad det nu heter) utropat Karlstad.
Det regnade och jag gick mot mitticity för det fanns ingen vid tågstationen
som hämtade upp mig. När jag kommit fram och noterat att det inte var
någon där ringde Anni (anni) och sade att jag skulle komma till tågstationen.
(Fast det var Amanda i luren). Nåja, jag styrde stegen tillbaka i regnet och
möttes av dem vackra människorna jag farit tre timmar för att få träffa.
Blev kramad och påhälsad (inte påpälsad) och det var rätt fint.

Vi gick tillbaka (för min del tillbaka) till mitticity och satte oss ner på golvet
för att sjunga för anni, äta godsaker och dela ut våra presenter.
Jag hade såklart ingen present med mig. "Den som inga pengar har" ...
får kanske inte gå med rumpan bar just i detta tillfället men åtminstone
"inte dela ut några presenter".

Efter att vi suttit på det lite blöta och kanske kladdiga golvet gick vi djupare
in i mitticitys hjärta. Där delade dem ut godis, vi tog varsin lilla godispåse
och satte oss sedan på podiumet precis bakom. Vi pratade mest och åt godis.



 

Vi åkte en rulltrappa upp och gjorde egna muggar. Fast för mig blev det ingen.



   

(snyggve amadeus, lika fin i verkligeheten som på bild.
svedimf
( http://www.svedimf.3w.se/ ) är du också en delfin?
louisesnyggpolis.
)







 

Sedan blev det avsked. Olivia, Amadeus och Hilda var tvungna att rusa till tåget
för dem skulle snart åka. Så vi försvann ut mot tågstationen igen.

 

Vi var tvungna att gå innan tåget ens hade lämnat Karlstad.
Skulle nämligen hinna åka hem till anni och Andrea var tvungen att ta ut
pengar först eftersom vi skulle åka buss.

Vi var inte hemma hos anni särskilt länge men hann i alla fall ta ett par gruppfoton. Ni får det bästa (från min kamera alltså):



Efter det skulle Emmie, eller hur hon nu stavar åka hem. Vi åkte hissen/
sprang i trappor ner och lämnade henne.

Men kort efter det var jag tvungen att åka ner till stan för att inte missa tåget.
Wendela, Amanda, anni och Andrea följde med mig.
Tåget stod redan inne när jag skulle åka. Tur det, för anni och Andrea var
tvungna att skynda hem igen. Avskedskramar och lite prat och sedan satte
jag mig i mitt tåg på väg hem till Göteborg.

Tåget fylldes på allt eftersom, under resans gång eller varje stad vi åkte förbi,
you name it. Var rädd att någon skulle komma och säga: "detta är min plats".
Det kom en tant som satte sig bredvid mig. Jag frågade ifall hon skulle sitta
där jag satt och då svarade hon snällt att: "Nej, jag sitter här ute så du kan sitta
där ett tag till". Så vi for vidare. Och för varje "hållplats" tänkte jag att nu, nu
kommer det allt någon som ska sitta här men det hände aldrig. Jag fick alltså
sitta ner enda hem till min egna stad.

Framför mig på tåget fanns en med kanske världens finaste dreads. Blev
alldeles betuttad/till mig. Och hon kändes mysig. Med långt hår med vissa
fjädrar från några dreads, några färgade i rött och andra med inflätade läderband.

Under tågresans gång lade min mobil av så pappa kunde inte nå mig när
jag väl var framme i Göteborg. Som tur var hittade jag honom nästan direkt.
Precis när han var på väg att ringa till min avslocknande mobil.

Vi tog 60-bussen hem och diskuterade om Paradisgatan var sista håll-
platsen eller ej. För en gångs skull hade jag rätt, och pappa som hade sagt:
"Du skall inte säga emot en taxi-chaufför".

Det låg ett fint, trasigt paraply på Järntorget som påminde mig väldigt mycket om
musikalen Mary Poppins som det står skyltat om överallt.
Vi förbeställde kebab från Etna som vi sedan åt i vårt lilla kök.

Innan jag somnade tog jag en bild på mig där mina ben blev snygga.
Just därför lägger jag upp den, hehe:



Det blev väldigt mycket text där på slutet men hoppas i alla fall att ni har haft en fin läsning. Kram.

Kommentarer
Postat av: olivia

åh du var så fin

2008-10-27 @ 15:22:15
URL: http://vapenammunition.blogg.se/
Postat av: Astrid

Du skriver så fint Sofia.

2008-10-27 @ 19:02:14
URL: http://asdrid.blogg.se/
Postat av: Astrid

Förresten kommer jag nog vara inne i Stockholm på lördagen någongång. Om du ville ses alltså?

2008-10-27 @ 22:05:20
URL: http://asdrid.blogg.se/
Postat av: Thuva-Lisa

Din blogg var verkligen supermysig!

2008-11-05 @ 09:03:34
URL: http://salivochtorst.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0