Sälj dig, sälj dig dyrt

Stockholm var jättefint. Lördag morgon vaknade en trött Sofia 05.15 för att ducha, packa väskan och sedan bege sig mot 60-bussens hållplats. Tåget avgick klockan 06.42, och vi var som tur var ute i god tid. Satte oss på våra rätta platser på ett X2000-tåg, som skulle ta oss till Stockholm. Kände mig väldigt snobbig när jag satt där på min plats vid fönstret.



Vår färd genom Sverige tog 3 timmar och 8 minuter.
Men till slut var vi framme i huvudstaden:







 

 



Sedan kollade vi på högvakten, för det var tydligen viktigt för min far.
Det var rätt mäktigt faktiskt:





Det fanns fina telefonhyttar på gatorna:



Någonstans däremellan hittate jag världens finaste kofta och en nostalgibok
på Akademibokhandeln som jag tänkte köpa, men det blev tyvärr inte så.
Efter det gick vi i alla fall till en Science Fiction-butik med robotar i skyltfönstret.
Jag hittade dem tyvärr inte innanför butikens dörr men jag hittade i alla fall den här:



Vi gick vidare in mot Drottninggatan för ytterligare lite shopping. Åtminstone
s.k. "fönstershopping". Letade efter American Apparel och T-shirt Store
men dem fann jag ej.
När vi var på vandring efter en pub pappa kunde kolla på fotboll på hittade jag den här fina byggnaden:



När pappa gått till sin pub fick jag ensam ströva omkring på Drottninggatan.
Jag hittade en jättefin kjol från H&M och besökte även Beyond Retro som jag
av en slump kollade upp till från gatan med deras maffiga kjolar hängandes.
Det fanns en superduperfin regnjacka på TopShop alldeles bredvid:



Jag gick till Weekday också! Och hittade de där jeansen jag blev förtjust i i
somras och jag köpte dem... Förlåt Ella för det, att jag köpte likadana jeans som du.

Vi åkte tunnelbana hem till vårat vackra hotell. Vi hade ett mysigt fönster man
kunde sitta i. Jag satt där ganska länge och blickade ut ner mot gatan.

Lite senare på kvällen gick vi ut för att ta oss en bit mat. Det visade sig att både
T-shirt store OCH American Apparel låg på samma gata som vi bodde!
(Tvärs över dock, haha)





Dem hade världens godaste pizza där vi åt, på Mosebacke eller något sådant
hette det. Fast jag tog grekisk sallad, så jag tjuvade lite pizza från far min.

Så här såg förresten vårat hotell ut:



På söndagen (idag) tog vi bussen till Kaknästornet.
Men först blev det en tunnelbanetur till t-centralen. Vi hade dygnsbiljetter:





Det var inte så jättebra utsikt från Kaknästornet eftersom det var lite dimmigt.
Så här såg det ut ungefär:



Sedan tog vi oss en fika och gick på museeum. Något om svenska kungar...
Jag upptäckte att jag har intresse för kungar. Eller det märkte jag i och för sig
redan på SO-lektionerna förra året men det "besannades" lite mer nu.
Vet inte om det var fotoförbud men jag såg i alla fall världens snyggaste väska
där så jag kunde inte motstå att ta ett kort:



Jag var fast bestämd på punkten att besöka Västerbron. Så vi tog tillfälle i
akt och tog tunnelbanan till närmsta hållplats. Tyvärr har jag inga bilder
att visa er där det står klottrat BRODER DANIEL på räcket, hittade nämligen
ingen som hade skrivit något... Var säkert på fel bro, typiskt sånt som händer mig.
Fick några fina bilder i alla fall:



Efter det tog vi tåget hem till Göteborg igen:




Kommentarer
Postat av: Astrid

Fina bilder. Och HP kalendern var fin.

Och regnjackan från Topshop. Jag gissar att den kostade många pengar för att det gör allt där, tyvärr.

Synd att vi inte var där samma helg vill jag tillägga också.

2008-11-10 @ 13:30:20
URL: http://asdrid.blogg.se/
Postat av: Ella

Åhåå T-shirt store! American apparel! Beyond Retro!

Men åh nu kan vi vara snygga (i våra jeans) tillsammans! Fast du kommer säkert vara mycket snyggare i dem än jag är...

2008-11-10 @ 17:28:29
Postat av: caroline

hahaa åhh högvakten. (min pappa är chef för högvakten så jag spyr av bara ordet. är förstörd) men fina bilder på ful stad :D

2008-11-10 @ 19:43:09
URL: http://tomorrowsdance.blogg.se/
Postat av: K

fina bilder :)

2008-12-17 @ 21:21:06
URL: http://inheartfireburns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0